با ما تو صفحه اول گوگل بیشترین فروش رو داشته باش


    زمان مطالعه: 5 دقیقه

    معرفی 9 لوگو پرکاربرد و موارد استفاده آنها

    معرفی 9 لوگو پرکاربرد و موارد استفاده آنها

    سلام به همراهان همیشگی هاسکووب در این مقاله به معرفی 9 لوگو پرکاربرد و موارد استفاده آنها می‌پردازیم. لوگو ها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند، که می توانند به برندینگ شما کمک بزرگی کنند.

    معرفی 9 لوگو پر کاربرد

    لوگو یا نشان تجاری، علامتی است که برای شناسایی و تمایز یک شرکت، برند، محصول، سازمان یا سایر نهادها از دیگران استفاده می‌شود. لوگو باید به گونه‌ای طراحی شود که به صورت قابل تشخیص، قابل خواندن و قابل حفظ باشد و شناسایی شرکت را به راحتی انجام دهد.

    همچنین، لوگو باید با هویت و رسالت شرکت سازگاری داشته باشد و در ارتباط با نوع فعالیت شرکت، صنعت و بازار هدف تعیین شود. لوگو به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در تبلیغات و بازاریابی شرکت، باید با دقت و مطالعه‌ی کافی طراحی و مدیریت شود.

    یکی از مهم ترین نکات در طراحی انواع لوگو اهمیت دارد رنگ لوگو است.

    انواع لوگو پرکاربرد که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از:

    1. لوگو مونوگرام
    2. لوگو تایپوگرافی
    3. لوگو تصویری
    4. لوگو انتزاعی
    5. لوگو مسکات
    6. لوگو ترکیبی
    7. لوگو امبلم
    8. لوگو مینیمال
    9. لوگو سه‌بعدی

    آیکون تولید محتوابا طراحی یک لوگو حررفه ای برندت رو به خوبی معرفی کن.برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

    لوگو مونوگرام

    لوگوهای مونوگرام از ترکیب حروف اول نام شرکت یا موسسه ساخته می‌شوند. این نوع لوگو با استفاده از فونت‌های مختلف و طراحی‌های گرافیکی جالب، می‌تواند نمادی جذاب و خلاقانه برای یک برند باشد. مثال‌هایی از لوگوهای مونوگرام عبارتند از:لوگوی شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا (LH) و لوگوی شرکت لوکسوتیکا (LX)

    لوگو مونوگرام

    لوگو تایپوگرافی

    لوگوهای تایپوگرافی از نوشتن کامل نام شرکت یا موسسه با فونت‌های خاص و جذاب تشکیل می‌شوند. این نوع لوگو با استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد فونت‌ها و ترکیب رنگ‌ها، می‌تواند نمادی قوی و ماندگار برای یک برند باشد. مثال‌هایی از لوگوهای تایپوگرافی عبارتند از: لوگوی شرکت گوگل و لوگوی شرکت کوکاکولا

    لوگو تایپوگرافی

    لوگو تصویری

    لوگوهای تصویری از تصاویر ویژه‌ای تشکیل می‌شوند که مرتبط با فعالیت‌های شرکت یا موسسه است. این نوع لوگو با استفاده از تصاویر خلاقانه و طراحی‌های گرافیکی، می‌تواند نمادی جذاب و ماندگار برای یک برند باشد. مثال‌هایی از انواع لوگو تصویری عبارتند از: لوگوی شرکت اپل و لوگوی شرکت تویوتا

    لوگو تصویری

    لوگو انتزاعی

    لوگوهای انتزاعی از شکل‌ها و عناصر گرافیکی ساده و انتزاعی تشکیل می‌شوند که معمولاً به شکل‌های هندسی می‌باشند. این نوع لوگو با استفاده از طراحی‌های گرافیکی خلاقانه و منحصر به فرد، می‌تواند نمادی قوی و ماندگار برای یک برند باشد. مثال‌هایی از لوگوهای انتزاعی عبارتند از: لوگوی شرکت نیکه (نماد سوئوش) و لوگوی شرکت ادوبی

    لوگو انتزاعی

    لوگو مسکات

    لوگوهای مسکات از شخصیت‌های خاص و قابل تشخیص تشکیل می‌شوند که می‌توانند با محصولات یا خدمات شرکت یا موسسه همراه باشند. مسکات‌ها می‌توانند حیوانات، انسان‌ها یا شخصیت‌های خیالی باشند. مثال‌هایی از لوگوهای مسکات عبارتند از: لوگوی شرکت میشلین و لوگوی شرکت پرینگلز 

    لوگو مسکات

    لوگو ترکیبی (لوگو پرکاربرد)

    لوگوهای ترکیبی از ترکیب عناصر مختلف مانند شکل‌ها، تصاویر، متن و مونوگرام‌ها ساخته می‌شوند. این نوع لوگو با استفاده از ترکیب خلاقانه‌ی عناصر گرافیکی، می‌تواند نمادی جذاب و ماندگار برای یک برند باشد. مثال‌هایی از لوگوهای ترکیبی عبارتند از: لوگوی شرکت پارس خزر (تصویر و نام شرکت) و لوگوی چرم خاص

    لوگو امبلم

    لوگوهای امبلم از ترکیب نام شرکت یا موسسه با شکل‌ها و عناصر گرافیکی ساخته می‌شوند. این نوع لوگو با استفاده از شکل‌های هندسی و طراحی‌های گرافیکی، می‌تواند نمادی قوی و ماندگار برای یک برند باشد. مثال‌هایی از لوگوهای امبلم عبارتند از: لوگوی شرکت بی‌ام‌دبلیو (حلقه‌های هندسی به همراه نام شرکت) و لوگوی شرکت هارلی-دیویدسون 

    لوگو امبلم

    لوگو مینیمال (لوگو پرکاربرد)

    لوگو مینیمال یا حداقلی، نوعی لوگو است که با استفاده از طرح‌های ساده و کم‌جزئی، برای نمایش هویت و شناسایی یک شرکت یا برند استفاده می‌شود. این نوع لوگو با استفاده از رنگ‌های ساده، شکل‌های بسیار ساده و فونت‌های مناسب، تمرکز خود را بر روی صرفنظر کردن از جزئیات زیاد، و به جای آن، تمرکز بر روی طرحی ساده و شناخته شده قرار می‌دهد.

    مثالی از یک لوگو مینیمال، لوگوی شرکت Nike است. این لوگو با استفاده از فونت ساده و یک تیک ساده، نمادی بیان‌کننده انرژی، سرعت و پیشرفت را به نمایش می‌گذارد. لوگوی شرکت Apple نیز یک مثال دیگر از لوگوی مینیمال است که با استفاده از تصویر یک سیب ساده، هویت و شخصیت شرکت را بیان می‌کند.

    لوگو مینیمال (لوگو پرکاربرد)

    لوگو سه‌بعدی (لوگو پرکاربرد)

    لوگو سه‌بعدی، یک نوع از لوگوی گرافیکی است که با استفاده از تکنیک‌های سه‌بعدی ساخته شده است. این نوع لوگو، با ایجاد عمق و بعد در طرح، احساس حجم و وزن را به نمایش می‌گذارد و به شرکت یا برند کمک می‌کند تا به صورت متمایزتری از رقبا خود ظاهر شود.

    لوگوهای سه‌بعدی، معمولاً با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی سه‌بعدی طراحی می‌شوند و می‌توانند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرند، از جمله در صنعت بازی‌سازی، فیلم‌سازی و تبلیغات.

    مثالی از یک لوگو سه‌بعدی، لوگوی شرکت Toyota است. این لوگو با استفاده از تکنیک‌های سه‌بعدی، عمق و حجم را به نمایش می‌گذارد و به شرکت کمک می‌کند تا به صورت متمایزتری از رقبا خود در صنعت خودروسازی ظاهر شود. همچنین، لوگوی شرکت Microsoft نیز یک مثال دیگر از لوگو سه‌بعدی است که با استفاده از تکنیک‌های سه‌بعدی، عمق و بعد را به نمایش می‌گذارد.

    لوگو سه‌بعدی (لوگو پرکاربرد)

    جمع بندی

    در این مقاله، 9 نوع لوگو پرکاربرد و موارد استفاده آنها معرفی شده است. این انواع شامل لوگو مونوگرام، تایپوگرافی، تصویری، انتزاعی، مسکات، ترکیبی، امبلم، مینیمال و سه‌بعدی هستند.

    هر یک از این انواع لوگو دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و باید با هویت و رسالت شرکت سازگاری داشته باشند. لوگو به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در تبلیغات و بازاریابی شرکت، باید با دقت و مطالعه‌ی کافی طراحی و مدیریت شود.

    تیم طراحی گرافیکی هاسکووب بابهره گیری از بهترین طراحان در مهم ترین قدم برندینگ شما (طراحی لوگو) شما را همراهی می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

    قبلی
    معرفی 5 ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا (برترین های 2024)
    بعدی
    10 راهکار مهم افزایش ترافیک سایت به کمک شبکه های اجتماعی
    پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست